Rick Riordan - Klątwa tytana


Klątwa tytana
Rick Riordan
Tytuł oryginalny: The Titan's Curse
Wydawnictwo: Galeria książki
Seria: Percy Jackson i bogowie olimpijscy #3
Rok wydania: 2010


Trzeci tom, będący zarazem połową serii, przeczytałam prawie jednym tchem. Nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio tak dobrze bawiłam się czytając jakąkolwiek serię czy książkę. Sama nie wiem, co mogłabym powiedzieć, a raczej napisać, żeby móc Was po raz kolejny przekonać do zapoznania się z twórczością Riordana. Większość osób, z którymi miałam styczność w blogosferze literackiej lub na booktube'ie czytało tę serię, więc ciężko jest mi napisać coś sensownego, żeby zachęcić Was do sięgnięcia po przygody Percy'ego Jacksona.

Percy jest moją ulubioną, ukochaną i w ogóle najlepszą postacią z jaką miałam styczność. Jego sarkastyczne uwagi i sporadyczna wiedza o mitologii dodają mu swoistej autentyczności i luźnego charakteru. W trzecim tomie o dziwo jest mało Annabeth, na co, z jednej strony, bardzo ubolewam, ale z drugiej jestem zachwycona, ponieważ wiele to wyjaśnia.

Miejsce Córki Ateny zajmuje Thalia - kiedyś sosna i córka Zeusa, co na samym początku było dla mnie przykre, ale ostatecznie jestem bardzo zadowolona z efektu, jaki jej postać na mnie wywarła. Co nie znaczy, że ją w jakimś stopniu pokochałam, ale myślę, że polubiłam. Z Łowczyniami dopiero za drugim razem doszłam do porozumienia i bardzo się tego cieszę, ponieważ mój pierwszy raz wyszedł trochę blado.

Ku mojej dozgonnej uldze i szczęściu spotkałam nowych bogów, ale również mojego ukochanego Aresa, który po raz kolejny zrobił na mnie piorunujące wrażenie i wywołał szeroki uśmiech na mojej twarzy. Co do fabuły, języka i akcji, to nie będę w nią wchodzić, ponieważ jest na tak samo wysokim poziomie, co poprzednie tomy. A jednak nie powstrzymam się od dodania, że powieści Riordana odmieniają życie, drogi Czytelniku. Nie ważne czy masz dwanaście, siedemnaście czy dwadzieścia lat - są to książki z rodzaju tych, które czytasz w każdym wieku i jesteś zachwycony, a jeśli nie, to powinieneś się przebadać.


Złodziej pioruna | Morze potworów | Klątwa tytana |  Bitwa w labiryncie | Ostatni olimpijczyk
Obsługiwane przez usługę Blogger.