S.J. Kincaid - Diabolika [PRZEDPREMIEROWO]


Diabolika
S.J. Kincaid
Tytuł oryginalny: Diabolic
Wydawnictwo: Moondrive
Seria: Diabolica #1
Rok wydania: 2017

☆☆

Na książkę Kincaid miałam ochotę, ale zarazem nie odczuwałam tego czucia kuszenia, jak w przypadku niektórych nowości wydawniczych. Obawiałam się, że chociaż ciesząca się oryginalnym opisem i przedstawiająca się bardzo ciekawie historia, okaże się taka sama jak inne, czyli do bólu schematyczna i wręcz nuda. Okazało się zupełnie inaczej. Diabolika być może ma szansę znaleźć się w kanonie, ale ja nie będę o tym teraz decydować. Za to zdecydowanie mogę napisać, że autorka zaskoczyła mnie swoją śmiałą kreacją świata przedstawionego i bohaterów. Takiej książki nie czytałam dawno, a prawdę powiedziawszy zawsze chciałam.

Już od pewnego czasu staram się ograniczyć powieści YA, nie ważne czy obyczajowe, czy fantastykę, chociaż nie żałuję, że sięgnęłam po Diabolikę. Pisarka powołała do życia istoty doskonałe w każdym calu i bez wad, które miały tylko jedno zadanie: służyć ludziom. Nie ukrywam, że na początku podeszłam nieco sceptycznie do tego pomysłu, przecież tak wielu próbowało i nikomu się nie udało, a tu nagle ogromne zaskoczenie! Kincaid to zrobiła i to w doskonałym, wciągającym stylu, chociaż zalatywało to trochę schematem, który jestem w stanie wybaczyć, ponieważ bez tego książka nie miałaby sensu.

Nemezis, imię, które zabiło mnie już przy samym czytaniu opisu (nie pytajcie), okazała się naprawdę godna roli głównej bohaterki i narratorki, co miało ogromny wpływ na całą akcję i fabułę. Dzięki tej bohaterce łatwo zrozumieć świat Diabolik, a jednocześnie buntowniczy charakter Nemezis. Bardzo podobał mi się wątek miłosny, który nie był zbyt przytłaczający, ale również cudowny na swój sposób. Do tego kolejny motyw siostrzanej miłości i poświęcenia. 

Autorka stworzyła naprawdę unikatowy świat, który zachwycił mnie w naprawdę ogromnym stopniu, a ostatnimi czasy jest to naprawdę trudne i niemal niewykonalne. Oprócz wyżej wymienionych motywów, dochodzą jeszcze: przyjaźni, walki o władzę i oddania - wszystko to, co oczekuję od powieści młodzieżowej, która miałaby czegoś nauczyć i przekazać coś wartościowego, a nie tylko będąca rozrywką na szare popołudnie. Diabolika to powieść dla każdego, niezależnie od płci i wieku. Jest nie tylko doskonałym lekiem na nudę, ale również może zmienić niektóre nastawienia do tegoż gatunku.

#1 Diabolika | ? | ?

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU OTWARTE
Obsługiwane przez usługę Blogger.