Rick Riordan - Złodziej pioruna


Złodziej pioruna
Rick Riordan
Tytuł oryginalny: The Lighting Thief
Wydawnictwo: Galeria Książki
Seria: Percy Jackson i bogowie olimpijscy #1
Rok wydania: 2009

Może to jest zbrodnia, przestępstwo, jakkolwiek tego nie nazwać, ale dopiero w wieku siedemnastu lat przeczytałam znaną na całym świecie serię o Percy'm Jacksonie. Nie powiem, że podeszłam do niej z prawdziwym entuzjazmem. Napisał ją mężczyzna, a ja nie lubuję się autorach płci przeciwnej, więc był to pierwszy moment zawahania z mojej strony. Po za tym książka nie ma głównego wątku miłosnego, który zazwyczaj mnie zachęca do dalszej powieści. Jednak tu muszę przyznać, że nie zawiodłam się.

Percy Jackson, heros, jest niezwykłym bohaterem, którego pokochałam od pierwszej strony. Nie ukrywam, ale nie podeszłam entuzjastycznie do jego osoby, ponieważ nie przepadam za bohaterami, którzy są dziećmi. A jednak ta postać jest niebywale barwna: odważna, sarkastyczna i niezwykle zabawna. Chociaż należy do kategorii, gdzie nie wie o swoim dziedzictwie, to dość szybko się dostosowuje do sytuacji, co jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem.

Bohaterowie naprawdę byli świetni - unikatowe charaktery i wygląd. Bardzo, ale to bardzo podobało mi się to, że w fabuła przeplata się z mitologią grecką, a właściwie jest jednym z głównych wątków, ponieważ nader wszystko ją ubóstwiam. Uważam, że ta seria daje, bądź dała (zależy od punktu widzenia) świeży powiew na literaturę przygodową i młodzieżową. Percy oraz jego towarzysze wykazują się prawdziwą odwaga, strategią i pomyślunkiem, mimo młodego wieku. Poczułam sympatie do każdego dobrego stworzenia, jakie spotkałam w powieści.

Język jest bardzo prosty, młodzieżowy, naprawdę, czułam się jakby Percy był moim przyjacielem i kompanem w niebezpiecznych przygodach. Złodziej pioruna jest łatwy w odbiorze, a przy okazji uczy co nieco o starożytnej Grecji i mitologii. Książkę czyta się naprawdę szybko i jest idealnym wypoczynkiem dla umysłu. Żałuję tylko, że właśnie ta historia nie zaczęła mi towarzyszyć, kiedy byłam młodsza - poznałabym przygody Percy'ego Jacksona znacznie wcześniej!

Złodziej pioruna | Morze potworów | Klątwa tytana | Bitwa w labiryncie | Ostatni olimpijczyk
Obsługiwane przez usługę Blogger.