Melissa de la Cruz - Wyspa potępionych

niedziela, sierpnia 16, 2015

Wyspa potępionych
Melissa de la Cruz
Tytuł oryginalny: Descendents. Isle of the Lost
Wydawnictwo: Egomnt
Seria: - *
Rok wydania: 2015


Dawno, dawno temu... chwileczkę, to chyba nie ta bajka. Oczywiście, że nie. Teraz mamy dwudziesty pierwszy wiek oraz dzieci najznamienitszych dobrych i złych postaci z baśniowego świata. Mal, córka Diaboliny, Jay, syn Dżafara, Carlos - syn Cruelli de Mon oraz Evie - córka Złej Królowej. Cała czwórka złych potępieńców, a raczej ich dzieci, wyrusza w niebezpieczną podróż, żeby odnaleźć najcenniejszą rzecz oraz zdobyć szacunek własnych rodziców. Zło żyje, pamiętajcie.

Nigdy nie przepadałam za księżniczkami, które zawsze były kreowane na zabójczo piękne dziewczęta, w których zakochują się boscy książęta - byłam inna. Nie oznacza, to również, że  wolałam złe charaktery. Zdecydowanie wolę te nowoczesne wersje starych baśni - czas zmienić podejście. I właśnie takie świeże spojrzenie daje nam Wyspa potępionych, która opowiada historię nie tylko od drugiej strony, ale również o późniejsze pokolenie.

Melissa de la Cruz to autorka znana, pisząca bestsellery, ale osobiście, nie czytałam żadnej jej powieści. Tak naprawdę, to spodziewałam się nowej serii, która została zekranizowana, a nie powieści, która dzieje się przed akcją filmu -  teraz jestem zmuszona do zapoznania się z filmem.

"Wieczność, jak się okazuje, to całkiem długi czas. Dłuższy niż sen zaklętej księżniczki. Dłuższy niż złote włosy panny uwięzionej w wieży. Dłuższy niż tydzień bycia zaklętym w żabę u z pewnością o wiele dłuższy niż oczekiwanie, żeby książę wreszcie włożył ci na stopę szklany pantofelek.
Tak, wieczność to bardzo, bardzo długo."

Bohaterowie powieści są źli i dobrzy. Źli byli tacy do szpiku kości, tak przynajmniej twierdzili, ale jak to w powieściach dla dzieci - okazało się, że są to drobne występki. Mal, Jay, Evie i Carlos, to postaci wprost do kochania, chociaż mają zło w genach. Polubiłam Jay'a i Carlosa, bo byli rozkosznie złośliwi. Za to ci dobrzy dobili mnie i czytanie o nich było lekką katorgą.

Powieść to historia, która dzieje się przed filmem Następcy i jest to przyjemna lektura. Już dowiedziałam się prawie wszystkiego o filmie oraz obejrzałam wszystkie możliwe zwiastuny i jestem niesamowicie zadowolona, że w rolę Mal wciela się Dove Cameron, która jest prześliczną kobietą. Nie mogę się doczekać filmu oraz gorąco polecam tą powieść - idealna na na lato i jesień, która nadchodzi wielkimi krokami.

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU EGMONT!



* Co do serii zdania są podzielone. Nawet na goodreads.com są dwie wersje, jedna jako pierwsza część serii, druga jako pojedyncza książka. Poczekajmy, zobaczmy, pożyjmy.
Obsługiwane przez usługę Blogger.