Chocolate Book Tag

poniedziałek, listopada 16, 2015


Postanowiłam, że zrobię cykl postów, Book Tag. Przymierzałam się do tego dość długo, zbierałam różnorakie tematy, ale chciałam zrobić z tych materiałów kanał na YouTube. Nie udało się, bo: a) zaawansowana technologia (czyli coś wykraczającego poza pisanie postów, zrobienie prostego szablonu, nagłówka, facebook'a, instagram'a i twitter'a) to czarna magia, b) chyba nie umiem zachowywać się naturalnie przed kamerą. Tak więc, postanowiłam pisać.

Na sam początek wybrałam mój ukochany temat: czekolada. Mogłabym rozprawiać o niej godzinami: o jej smaku, rodzajach, walorach odżywczych i odczuciach, kiedy rozpuszcza się na języku. Kocham czekoladę, i tyle.

Do TAGu postanowiłam wybrać książki, które recenzowałam już na blogu. Są to naprawdę dobre książki, ale poza tym, to ocenie wcześniej przeczytanych książek raczej nie ufam. Byłam w gimnazjum i wszystko wyglądało zupełnie inaczej. Możemy chyba zaczynać:

Gorzka czekolada
Książka w mrocznym klimacie (przemoc domowa, gwałt, samotność, prześladowania, śmierć, itp.)


Myślę, że mogę tutaj przywołać Uwięzioną*. Nie sądzę, żeby była ona dla wszystkich dobrym przykładem, ale ja uważam, że się nadaje. Może nie jest typowo mroczną pozycją, ale mnie nie kręcą takie tematy. Tak więc, Uwięziona, jest najbardziej odpowiednia. Można powiedzieć o samotności, psychicznym znęcaniu się nad człowiekiem.


Biała czekolada
Ulubiona/ lekka/ zabawna książka


Myślałam, że będzie to łatwe zadanie. Powiedziałam: No jak to, przecież to na pewno będzie... - właśnie, jednak nie tak łatwo, jak mogłoby się zdawać. Zdecydowałam się, oczywiście, na Percy'ego Jackson'a**, bo przecież to jedna z moich ulubionych postaci! Przemilczę fakt, że jeszcze nie dokończyłam tej serii... No dobrze, więc wybieram Percy'ego, zawsze.


Mleczna czekolada
Książka o której tyle się mówi, że musisz ją przeczytać.


Zdecydowanie Gra o Tron***. Mam ją, czeka grzecznie na półce, serial odhaczony, ale jakoś nie mam do niej serca. Muszę mieć dużo czasu, spokoju, kubek malinowej herbaty i czekoladę. Na razie nie spełniam dwóch pierwszych warunków, więc musi zaczekać (dalej grzecznie) na swoją kolej. Czekaj, może tyle mówi się o serialu?! W każdym razie, muszę ją przeczytać!


Czekolada z nadzieniem toffi
Książka, która roztopiła cię od środka


Och, och, co by tu wybrać? Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie Między życiem a życiem****. Byłam niczym mokra plama albo Ana Steel przed Grey'em - bardzo brzydkie porównanie, ale śmieszne. Kocham, kocham i kocham. Zaraziłam nawet tą miłością moją przyjaciółkę.


Kit Kat bez wafelka
Książka, która cię zaskoczyła


Bardzo zaskoczyła mnie powieść Rebelianci*****. Dlaczego? Spodziewałam się, że bohaterowie się rozstaną czy coś, ale jednak nie. I tutaj moje ogromne zaskoczenie, zresztą końcówka była tak bardzo słodka, że prawie się rozpłynęłam, ale wymagam więcej!


Snickers
Książka, na której punkcie masz świra.


Mam dylemat, poważny dylemat! Nie mogę się zdecydować: Przypadki Callie i Kaydena czy Ocalenie Callie i Kaydena******?! Myślę, że mogę nagiąć trochę zasady i wybrać je obie, nie mam serca, żeby zadecydować, która jest tutaj bardziej odpowiednia.


Gorąca czekolada z bitą śmietaną i piankami
Książka, po którą sięgniesz, żeby się zrelaksować


I tutaj powiem jedno: Jak cię wykraść, Phoenix?*******. Właśnie stąd wziął się mój pseudonim. Uwielbiam tą powieść, niesamowicie się zrelaksowałam, ale muszę ją jeszcze kupić do swojej biblioteczki. Czytałam ją w formie papierowej, ale również jako e-book. Kocham Yves'a!


Pudełko czekoladek
Seria, która twoim zdaniem ma wszystkiego po trochu i każdy znajdzie w niej coś dla siebie


Łyżeczka miłości, szczypta namiętności, pół szklaneczki przyjaźni i lojalności, karton akcji i niezapomnianych wrażeń, jeszcze kilka liści krwawej żądzy, czyli  Złoty syn********. Nowość, jeszcze świeża, ale za to jaka genialna! Zakochałam się, bo jest w czym. Wprost nie mogę się doczekać trzeciej, ostatniej części. Będę wracać często do tej powieści. Każdy znajdzie coś dla siebie.


* Uwięziona, Drusilla Campbell 
** Złodziej pioruna, Rick Riordan
*** Gra o Tron, George R. R. Martin
**** Między życiem a życiem, Jessica Shirvington
***** Rebelianci, Kristen Simmons
******* Jak cię wykraść, Phoenix?, Joss Stirling
******** Złoty syn, Pierce Brown
Obsługiwane przez usługę Blogger.