PROJEKT SZEKSPIR

środa, stycznia 13, 2016


Nie ma co ukrywać, że Wiliam Szekspir jest moim ulubionym szkolnym autorem. Dlaczego szkolnym? Prawda jest taka, że kiedy w gimnazjum miałam okazję zmagać się z Romeo i Julią, to nie podołałam. Ba! Nawet nie podjęłam próby przeczytania tego dramatu, moja ówczesna nauczycielka nie zachęcała do przeczytania. Dopiero trzy lata później poznałam geniusz Szekspira, kiedy w liceum miałam okazję przerabiać Makbeta, którego przeczytałam. Wtedy właśnie zaczęła się moje zauroczenie renesansowym pisarze i dlatego postanowiłam zmodyfikować trochę bloga, tylko odrobinkę, żeby każdy był świadom jaki mamy tym razem rok.

twórca Lex Drewinski
Otóż, na rok 2016, który zaczął się nie tak dawno, przypadka 400-letnia rodzica śmierci tego wielkiego dramaturga. I dziwnym trafem, brytyjski wydawca postanowił odnowić uniwersalne dzieła i zlecił współczesnym autorom napisanie powieści opartych na dawnych dramatach. Jako, że jest to światowym projekt, książki zostaną wydane w kilku językach. W naszym kraju, wydawcą odpowiedzialnym za serię, której nadano prostą nazwę: PROJEKT SZEKSPIR, zostało wydawnictwo Dolnośląskie, którego książki mam przyjemność recenzować.

Właśnie na dniach otrzymałam pierwszą powieść z serii, czyli Przepaść czasu. Mam nadzieję, że się nie zawiodę. O jakiej zmianie wspominałam wcześniej? Po lewej stronie bloga będą pojawiały się okładki książek, daty z ich premierami oraz linki do recenzji. Mam nadzieję, że jesteście zadowoleni. Piszcie, co o tym myślicie. Czy Szekspir zasłużył?
Obsługiwane przez usługę Blogger.