Leslye Walton - Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender [PRZEDPREMIEROWO]


Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender
Leslye Walton
Tytuł oryginalny: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Seria: -
Data wydania: 2016
Wyzwanie: +2,1cm


Miłość potrafi zrobić z nas głupców.

Jak mało na świecie jest magicznych historii rodowych, dowiedziałam się dopiero, kiedy sięgnęłam po debiutancką powieść Walton. Zawarcie kolei losu czterech pokoleń kobiet w jednej powieści, to nie lada wyczyn i, jakby się zastanowić, jest to również bardzo innowacyjny pomysł. Autorka stworzyła bardzo barwną historię francuskiej rodziny w powieść, która wywoła w duszy czytelnika wszechogarniające uczucia.

Dla wielu byłam wcieleniem mitu, uosobieniem najwspanialszej legendy i baśni. Inni uważali mnie za zmutowanego potwora. Ku mojemu nieszczęściu raz zostałam wzięta za anioła.

Nie wiedziałam do końca, czego mogę się spodziewać po powieści o pięknej okładce oraz intrygującym opisie. Walton skupiła się na najważniejszych kwestiach w życiu i bardzo mocno urzeczywistniła opowieść, która być może nie miała prawa się zdarzyć. Ava i jej rodzina, to ludzie cechujący się paranormalnymi zdolnościami, są niezwykli. Miłość, którą pisarka stawia na pierwszym planie, jest źródłem bólu, szczęścia, chaosu i spokoju. Towarzyszy ona w każdej sekundzie życia bohaterów, niszczy ich lub buduje.

To, że miłość nie wygląda tak, jakbyś tego chciała, nie znaczy, że jej wokół ciebie nie ma.

Ava posiada skrzydła. Nie, nie są one białe, nie ma w nich ze skrzydeł dobrze znanych i uwiecznianych w kulturze i religiach. Są zwykłe, ona jest zwykła, jeśli możemy użyć takiego określenia. Nie mogę opisać jej jako super bohaterki, silnej i niezależnej, tryskającej dobrym humorem, ukrytą pod płaszczem odwagi. Ava jest zwyczajnie zwyczajna, ale coś w jej historii poruszyło najczulsze struny w moim sercu. Przechodzi liczne rozczarowania, zauroczenia, popełnia błędy, zakochuje się - robi wszystko to, co każda dziewczyna, ale jest w niej coś magicznego.

Wydaję mi się po prostu, że nie powinnaś pozwalać innym ludziom się d-definiować - powiedział szybko. - Myślę, że mogłabyś być, kim tylko zapragniesz.

Ava jest bardzo dobrą narratorką, opowiada dzieje swojej babki i matki, ojców, prawdziwej miłości i prawdziwego bólu, straty. Zakochałam się w lekkim piórze Walton, symbolicznym morale, pięknej i oryginalnej historii czterech kobiet, które cierpiały przez uczucie silniejsze niż stal. Polecam każdemu, bez wyjątków. Jeśli na świecie istnieje magia, to na pewno znajdziecie ją w Osobliwych i cudownym przypadkach Avy Lavender.

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU SINE QUA NON!
Obsługiwane przez usługę Blogger.