Joe Abercrombie - Pół króla

czwartek, marca 31, 2016

Pół króla
Joe Abercrombie
Tytuł oryginalny: Half o King
Wydawnictwo: Robis
Seria: Morze Drzazg #1
Rok wydania: 2015
Wyzwanie: +2,1cm


Już od jakiegoś czasu bardzo chciałam przeczytać trylogię Morze Drzazg. Dlaczego? Niewątpliwie główną rolę, w przyciągnięciu mojej uwagi i zainteresowania, odegrała piękna, klimatyczna okładka, ale zaraz po tym był intrygujący opis i krótka rekomendacja Ricka Riordana na okładce. Jak się okazało powieść Abercrombie'a była, jest historią niezwykle dobrze napisaną, wciagającą i obezwładniającą.

Na początku nie wiedziałam, czego mogę się spodziewać po powieści, która ma odświeżające spojrzenie na klasykę fantasy. Trochę się obawiałam, że to jednak nie jest mój ulubiony typ i powieść okaże się dla mnie nie do przebrnięcia. Myliłam się. Na doskonałość Pół króla, pierwszego tomu fantastycznej trylogii, złożyło się kilka kluczowych czynników: interesujący świat, unikatowi bohaterowie, zaskakujące zwroty akcji.

Bohaterów w powieści jest naprawdę sporo. Autor zrobił coś niesamowitego i każda postać, która pojawia się na kartkach książki ma ważne zadanie do odegrania, nie jest tylko tłem dla kluczowych wydarzeń. Jednak nadal mamy głównego bohatera, Yarvi'ego, który jest bardzo złożoną postacią, ale zarazem niesamowicie intrygującą, że już dla niego samego warto przeczytać Pół króla

Nie da się ukryć, że pierwsze wrażenie młodego księcia nie jest pozytywne. Yarvi jest przyuczany na ministra, musi zasiąść na tronie. Cechuje się inteligencją, ale nie umie być królem, zawsze był tym gorszym. Później zostaje zdradzony, wtedy zaczyna się prawdziwa akcja i walka o tron. Chociaż jest młodym człowiekiem, kaleką, to poprzysiągł zemstę na zdrajcach. Nie będę ukrywać, że Yarvi został jednym z moich ulubionych bohaterów, ponieważ oprócz pragnienia zemsty, cechuje go duża doza człowieczeństwa, odwaga i wiara, mimo tego co go spotkało.

Lekki styl, wartkość akcji to tylko nieliczne zalety powieści. Książkę czyta się naprawdę szybko i ciężko jest oderwać się od tej oszałamiającej historii. Nie brakuje w niej mroku i światła, czarnego humoru, sarkazmu, genialnie wykreowanych postaci, Pół króla to powieść dosłownie dla każdego. Nie zawiodą się również wymagający czytelnicy i miłośnicy fantasy. Polecam każdemu, bez najmniejszego wyjątku. Powieść nie ma najmniejszej wady, do tego zakończenie... na samą myśl  o kolejnym tomie rozpływam się w zachwycie!

Pół króla | Pół świata | Pój wojny

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU REBIS!
Obsługiwane przez usługę Blogger.