Stephenie Meyer - Życie i śmierć

sobota, kwietnia 09, 2016

Życie i śmierć
Stephenie Meyer
Tytuł oryginalny: Life and Death
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Seria: Zmierzch #5
Rok wydania: 2016
Wyzwanie: +2,9cm


Na początek napiszę, że powrót do świata Zmierzchu był najlepszą rzeczą, której dokonałam w nowym roku oraz od czasu, kiedy kilka lat temu skończyłam ostatni tom. Nie miałam większych problemów, żeby poznać jego nową wersję i na nowo odkryć te wspaniałe chwile, które spędziłam przy pierwowzorze. Nawet nie zdawałam sobie sprawy jak bardzo tęskniłam za deszczowym Forks, wampirami, wilkami, które stworzyła Meyer a lektura Życia i śmierci sprawiła, że zakochałam się po raz drugi w sadze.

W powieść, która powstała z okazji 10. rocznicy wydania Zmierzchu (i rozpoczęcia jego fenomenu) i autorka postanowiła zmienić… płeć bohaterów. Nie powiem, nieźle się zdziwiłam, kiedy zamiast Belli przedstawiony został za głównego bohatera Beau, zamiast Edwarda Edythe i wiele, wiele innych bohaterów i ich żeńskich lub męskich odpowiedników.

Beau, jak już wspomniałam, jest męskich odpowiednikiem Belli Swan, co za tym idzie, nie będę za dużo o nim pisać, ponieważ oprócz tego, że posiada i nie posiada pewnych narządów, jest bardzo podobny, wręcz taki sam. Sądziłam, że będzie miał podobne przygody, ale tutaj również autorka urozmaiciła nieco fabułę i pozmieniała niektóre tła do wydarzeń, zachowując ich pierwotny wydźwięk. Jednak nie wiem dlaczego, ale to właśnie Bella wydawała mi się bliższa i wolę ją o wiele bardziej niż Beau. Może dlatego, że jakoś nie mogłam się przestawić na męskiego bohatera?

Reszta bohaterów, oprócz zmiany imienia, nie wykazywała innych tendencji do zmian charakteru. Meyer udoskonaliła pierwszą historię, bohaterów oraz samą historię, którą pokochałam dawno temu, ale również odkryłam na nowo moją miłość do wampirów. Jeśli jesteś fanem Zmierzchu, uwielbiasz wampiry lub po prostu masz ochotę na paranormal-romans, to Życie i śmierć jest idealna na tę okazję. Kolejna powieść Meyer, która zawładnęła  mną totalnie i dzięki niej postanowiłam jeszcze raz zanurzyć się w świecie wampirów i wilków, który stworzyła.

Zmierzch | Księżyc w nowiu | Zaćmienie | Przed świtem | Życie i śmierć


ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ GRUPIE WYDAWNICZEJ PUBLICAT!
Obsługiwane przez usługę Blogger.