Josephine Angelini - Spętani przez bogów

poniedziałek, lutego 23, 2015

Spętani przez bogów
Josephine Angelini
Tytuł oryginalny: Starcrossed
Wydawnictwo: Amber
Seria: Spętani przez bogów #1
Rok wydania: 2011

"I kiedy Helena, ulubienica bogini miłości, zeszła do sypialni i wślizgnęła się do pustego łóżka, Lucas, syn słońca, podparł się na łokciach i patrzył, jak promienie jego boskiego ojca powoli oświetlają surowe deski jej "wdowiego pomostu''."

Zaczynając powieść nie wiedziałam, czego się spodziewać. Z początku było nudno, ale przemogłam się przez kilka pierwszych rozdziałów było nudne i bardzo chciałam rzucić powieść w kąt. oczekiwałam czegoś fantastycznego, w końcu wątek mitologiczny mówi sam za siebie. W końcu autorka mnie pozytywnie zaskoczyła i akcja się rozwinęła.

I tak czytając, odniosłam wrażenie powtórki z rozrywki. Nie wiem, która z pań, czy pani Clare, czy pani Angelini. Nie wiem, ale po prostu chciałam płakać z żalu. Okazało się to jednak, dość zabawne i do przełknięcia. Byłabym wdzięczna, gdyby autorka naprawdę kilka pierwszych rozdziałów skróciła i wyjaśniła kilka nurtujących mnie kwestii.

Bohaterowie nie wszystkim przypadną do gustu. Helena Hamilton jest specyficzna. Na początku odrzuca swoim dziwnym zachowaniem, próbując ugłaskać cały świat, przy czym chować się przed nim. Później przepełnia ją nienawiść do nowo przybyłych uczniów, potem jest niczym chodząca bomba seksu, chociaż jestem strasznie poruszona miłością Lucas'a i Heleny. Nie wiem, ale chyba wspominałam o mojej obsesji na punkcie imienia Lucas? Chyba już to pisałam, przy okazji recenzji Tak blisko..., mniejsza z tym. Chodzi mi o to, że Luke jest moim rycerzem.

Zdecydowanie w całej historii nie podoba mi się, to gdzie ona zmierza. Przeczytałam krótki opis drugiej części i prawię płaczę. Autorka trochę się zagalopowała w swojej świetnej historii i to właśnie osłabia mój entuzjazm, ale nie o tym.

Jeśli chodzi o cały kunszt pisarski, to jestem pod wrażeniem. Jest właściwie doskonały i nie mam się do czego przyczepić. Uważam, że jest to świetna historia, zawarty w niej wątek mitologiczny jest świetnie rozwinięty i nie przytłacza. Akcja płynie wartkim nurtem, mamy wgląd w głowy Lucas'a i Heleny, jak również prześladowcy. Podsumowując polecam powieść wszystkim, którzy uwielbiają fantastykę, mitologię, latanie oraz uroczych rycerz bez lśniących zbroi i białych rumaków.


Spętani przez bogów | Wędrówka przez sen | Bunt bogini


PS Pierwsza była Cassandra Clare ze swoim pomysłem, ale jaki to pomysł, tego dowiecie się po lekturze.
PS2 Po opisie drugiej części zapowiada się trójkąt miłosny, więc spodziewałabym się ostrej recenzji Wędrówki przez sen.
Obsługiwane przez usługę Blogger.