Holly Black, Cassandra Clare - Próba żelaza


Próba żelaza
Holly Black, Cassandra Clare
Tytuł oryginalny: The Iron Trial
Wydawnictwo: Albatros
Seria: Magisterium #1
Rok wydania: 2015

Kiedy tylko zobaczyłam zapowiedź pierwszej części Magisterium, miałam mieszane uczucia. Z racji tego, że nie lubię powieści, które zostały napisane przez więcej niż jednego autora - nie wiedziałam, czego mogę się spodziewać. Z jednej strony ciągnęło mnie do przeczytania, w końcu maczała w tym palce Clare - znana z serii Dary Anioła oraz Holly Black, która jest mniej znana (przynajmniej przeze mnie) i to właśnie ona odwodziła mnie od lektury. Jednak po kilku dniach, patrzenia i przyzywania książki wzrokiem, ugięłam się i przeczytałam ją. I cóż mogę o niej powiedzieć czy napisać? Absolutnie genialna.

Ogień chce płonąć, woda chce płynąć, powietrze chce się unosić, ziemia chce wiązać, chaos chce pożerać.

Po zakończeniu jestem prawie pewna, że głównym pomysłodawcą na fabułę jest niezawodna Cassanda Clare, ponieważ kobieta ma talent do wymyślania oryginalnych wątków. Chociaż można pokusić się o stwierdzenie, że książka zalatuje Harry'm Potter'em, to uważam, że świat magii jest pokazany w zupełnie inny sposób i jestem pewna, że fanom J.K. Rowling Próba żelaza przypadnie do gustu. 

Call Hunt jest postacią trudna i sarkastyczną - dlatego polubiłam go od pierwszych stron z jego udziałem. Chłopak ma dwanaście lat, więc naturalnie, nie nazwę go moim rówieśnikiem, ale jest bardzo młody i wstępuje (przez przypadek) do Magisterium, żeby szkolić się na maga. Oczywiście, wszystko dzieje się wbrew początkowej woli naszego Calluma oraz jego ojca, który lekko zwariował. Poznajemy również drużynę Calla, czyli Tamarę i Aarona - przesympatyczne osoby oraz wiele, wiele innych: Jasper, Celia, Drew.

Dla każdego z żywiołów istnieje przeciwwaga. Ogień jest przeciwieństwem wody. Ziemia jest przeciwieństwem powietrza. Przeciwieństwem chaosu jest dusza.

Oryginalność i świetny pomysł wprost wylewa się z kartek. Ciekawa fabuła, nie banalni bohaterowie, zwroty akcji, lekko psychiczni rodzice i to wszystko w oprawie magii i świetnego języka. Clare i Black stworzyły nową historię z humorem, sarkazmem i zaskoczeniem, bez którego się nie obędzie. Wypisz, wymaluj świetna książka na weekend. Polecam miłośnikom i fanom Clare, Rowling i każdego innego autora, który pisze o magii.

Próba żelaza | Miedziana rękawica | The Bonze Key | The Golden Boy | The Enemy of Death

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ALBATROS!
Obsługiwane przez usługę Blogger.