Lynsay Sands - Ukąszenie


Ukąszenie
Lynsay Sands
Tytuł oryginalny: The Quick Bite
Wydawnictwo: Prószyński i Sk-a
Seria: Ród Argeneau #1
Rok wydania: 2012


Kiedy byłam w gimnazjum, koniec drugiej, początek trzeciej klasy, powiedziałam sobie, że nie sięgnę już po książki o tematyce wampirów. Wolałam wilkołaki, wierzcie mi, zdradziłam swój gatunek (uwierzcie mi, że miny ludzi, którym mówiłam, że jestem wampirem, były bezcenne). Później, kiedy skończyłam gimnazjum, już nie miałam ochoty na dzikie paranormal romans i wolałam literaturę bardziej rzeczywistą, bądź zwykłą fantastykę - smoki, wiedźmy i ogólnie, magię. I tak właśnie zaprzestałam czytania o moich ukochanych wampirach.

- Spiderman? - wyszeptał skonsternowany.
- Szlag! Obudziliście go!

Za sprawą mojej kumpeli kupiłam, BA!, skusiłam się na zakup książek o wampirach. Urzekły mnie okładki i ciekawe opisy, bo spodziewałam się niezwykłego romansu i taki też dostałam. Z prawdziwą przyjemnością mogę stwierdzić, że autorce udało się mnie zadowolić pod względem tematu, historii i całej oprawy. Sands tworzyła nowe wampiry, choć myślałam, że wszystkie sposoby są już wykorzystane. 

Lissianna to wampirzyca, która ma niespodziewaną fobię, którą za zadanie ma wyleczyć doktor Gregory. Chociaż ich pierwsze spotkanie jest dość niefortunne-romantyczne, jak na wampira oczywiście. Postaci są wielobarwne, niebanalne i nietrudno ich nie polubić. Każda postać ma swój niepowtarzalny wpływ na całą opowieść i nowe wampiry, które zostały stworzone na stronach powieści, są zdecydowanie bardziej ludzkie niż jakby zebrać wszystkie inne, które zostały stworzone w literaturze.

- Gdy przygotowywaliśmy plan działania, nastawialiśmy się tylko na Lisiannę - [...] - Obawiam się, że w związku z tym mamy tylko jeden kołek.
- [...] To chyba oznacza, że powinnyśmy przełożyć całą zabawę na następny raz?

Powieść pełna humoru, romantyzmu i sarkazmu. Lissi jest osobą nieśmiałą i szybko popadającą w zachwyt i strach, ale nie sposób jej nie polubić. Greg za to jest typem bohatera, mężczyzny z humorem, sarkazmem i raczej nie jest typem wstydliwym. Głównie bohaterowie świetnie ze sobą współgrają i autorka bawi się charakterami. Książkę czyta się raz szybko, raz wolno, co napawa mnie przyjemną myślą, że mogę spędzić cudowne, dłuższe chwile przy wspaniałe powieści o wampirach, bo przecież to moje ulubione Dzieci nocy.

Polecam, ponieważ zakochałam się w świecie, gdzie czosnek, krzyże i słońce nie działają na wampiry, a miłość jest wieczna. Polecam miłośnikom wampirów, paranormal romans (chociaż większość twierdzi, że gatunek już się skończył) i wiecznej miłości.

Ukąszenie | Miłość kąsa | Wampir pozna panią*

* Wypisałam tylko polskie tytuły, ponieważ powieści w serii jest 22, więc trochę to zajmie. Przy trzeciej części wypiszę wszystkie. :)
Obsługiwane przez usługę Blogger.