Top 15: 2015

poniedziałek, grudnia 28, 2015


Wybranie 15 książek, nawet tych wydanych w 2015 roku, jest strasznie trudno. Mogłabym napisać o każdej z tych powieści kilka stron uwag, ale nie o to tutaj chodzi. Wiele z Was pewnie czytała te powieści, może słyszało, a może już zrezygnowało z ich przeczytania. Top 15: 2015 ma być miłą rozrywką, podsumowaniem i samymi przyjemnościami. Mam nadzieję, że w 2016 będę miała jeszcze większą zagwozdkę i będzie ich tak dużo, że będę musiała rozszerzyć listę! 

Nie będę wybierać tej najlepszej z najlepszych, kolejność jest przypadkowa. W danym punkcie mogą być więcej niż jedna książka, ale zawsze są tego samego autora. Przypominam, że są to powieści wydane w 2015 roku, co nie znaczy, że książek przeczytanych teraz, a wydanych w poprzednich latach, nie trafiłam na żaden skarb. To zaczynam:

1. Kasacja | Zaginięcie - Remigiusz Mróz


Na liście nie mogło zabraknąć zabraknąć mojego najnowszego odkrycia, czyli Kasacji i Zaginięcia, które zrecenzowałam dosłownie na dniach. Dopadła mnie #mrozomania, zakochałam się w stylu autora. Już odkładam pieniądze na kolejne powieści Mroza i Rewizję, która, jeśli wierząc w wszechwiedzący Internet, będzie miała premierę w marcu!!!

2. Złoty syn - Pierce Brown


Ta powieść zaskoczyła mnie chyba najbardziej, no może w równym stopniu co Mróz. Nie spodziewałam się czegoś tak ogromnego i spektakularnego, do tego pomieszanego z bezwzględnością, poczuciem sprawiedliwości i władzą. Brown jest chyba bardzo dobrze zaznajomiony z polityką i ludzką naturą!



Jaka lista najlepszych książek mogłaby istnieć bez powieści Sorensen? Nie mogłaby, więc oto i one. Dla rozładowania napięcia, czas trochę na miłości - tej prawdziwej i jedynej. Czasami zastanawiam się, jak mogę czuć i czytać tak skrajnie różniące się od siebie książki, ale można? Można, wręcz trzeba!




Ja wiem, że tak nie można, że powieści erotyczne już wszystkim zbrzydły, że trzeba być wymagającym... Ja wiem, ale nie umiem. Ten pisarski duet zaciągnął mnie w swój świat i nie zamiaru mnie puścić. Czytając te powieści, czekając na nowe, umieram z tęsknoty. Wiecie ile razy wracałam do nich? Nie wiecie, ale możecie sobie wyobrazić, że znam większość Pięknego drania na pamięć!

5. Płonąca korona - Rea Carson


I teraz zaczną się pojedyncze powieści. Nie mówię, że pierwsza była zła, oj nie, ale ta zdecydowanie lepsza i niech tak pozostanie. Ja mogę mieć tylko nadzieję, na szybkie wydanie ostatniego tomu i zamknięcie się w swoim własnym królestwie na kilka pięknych godzin.

6. Zakon mimów - Samatha Shannon


Jeśli istnieje autor czy autorka, jak na razie oczywiście, która/y potrafi zniszczyć mnie i odbudować z kawałków, i to kilka razy, to właśnie Shannon. Nic więcej nie powiem, bo trzeba to poczuć, a mnie pozostaje usychanie z tęsknoty za kolejną powieść, którą wydadzą w 2016.

7. Prawo przyciągania - Simone Elkels


Ta seria to moja gimnazjalna miłość i chyba najbardziej trwała. Nie będę się rozpisywać, ale czasem warto sięgnąć do czegoś, co ciągnie się kilka lat, można dowiedzieć się o kilku ciekawych rzeczy.

8. Ogień i woda - Victoria Scott


Tutaj bez zbędnych słów, oprócz moich pisków podczas czytania. Warto czasem żyć dla takich wspomnień i wiecie co? Chyba zaraz sobie odświeżę pamięć!

9. Lato koloru wiśni - Carina Bartsch


Nie, tutaj również oszczędzę wyczerpującego komentarza, ale przypomnę, że bohaterowie ani razu się nie pocałowali, a uśmiech nie schodził z mojej twarzy.

10. Alicja, królowa zombie - Gena Showalter


Trzy słowa: sarkazm, akcja i Zombie!

11. Próba żelaza - Cassandra Clare, Holly Black


Coś na kształt HP, zdałam się wyłącznie na Clare i się nie zawiodłam. Tak genialnej książki o czarach dawno nie czytałam, a może nigdy?

12. Rebelianci - Kristen Simmons


Nie jest to literatura wyższych lotów, ale drugi tom był fantastycznym zaskoczeniem i pocieram nogami, żeby poznać trzecią część.

13. Między życiem a życiem - Shrivington


Czasem filozoficzna książka dla czytelników wchodzących w okres dorosłości. Nie mam więcej do dodania, kolejna historia, którą trzeba przeżyć na kartkach powieści.

14. Esesman i Żydówka - Justyna Wydra


Autorka dzięki, której sięgnęłam po kryminały Mroza. Oddała ona całą atmosferę II wojny światowej, Niemców, Polaków, Żydów - strach, żądzę przeżycia i patriotyzm. Moja mama mawia, że tylko Polak może oddać prawdziwą atmosferę tego co działo się w tamtych latach.

15. Znajdę cię, Crystal - Joss Stirling


Czasem wypada być wiernym imiennikowi. Ostatnio odświeżyłam sobie właśnie ten tom i zakochałam się na nowo. Pokrzepiający jest fakt, że mogę czytać tą serię kilka razy i nadal jestem zaskoczona. Na sylwestra wypijcie za Yves'a!
Obsługiwane przez usługę Blogger.