Brandon Sanderson - Pożar

INSTAGRAM
Pożar
Brandon Sanderson
Tytuł oryginalny: Firefight
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Seria: Mściciele #2
Rok wydania: 2016

Sanderson to współcześnie jeden z najbardziej znanych i docenianych twórców fantastyki. Z mojej wiedzy wynika, że ma chyba na świecie miłośnika słowa pisanego, któremu nie obiło się o uszy nazwisko autora. Pisarz porusza się po różnych płaszczyznach gatunkowych fantastyki, co czyni z jego twórczości bardzo ciekawą przygodę.

Pożar jest drugim tomem serii Mściciele, którą miałam okazję poznać dopiero teraz, co w pewnym sensie żałuję. Już od kilku lat próbuję zapoznać się z twórczością Branodna Sandersona i dopiero po przeczytaniu drugiej części Stalowego serca, uświadomiła sobie, że zwlekanie było ogromnym błędem, który nieumyślnie popełniłam. Historia Davida i reszty organizacji podbiła moje serce i wciągnęła bez reszty w swoją epicką fabułę.

Jeśli chodzi o bohaterów, to postaram się napisać kilka słów o głównym bohaterze, niech reszta postaci pozostanie słodką tajemnicą, mianowicie David jest bardzo pozytywnym charakterem. Powiedzmy, że jego zdolność do tworzenia absurdalnie zabawnych i uroczych metafor, dodała tylko większego smaczku dla fabuły. Chociaż nie zaznajomiłam się z jego postacią przed Pożarem, to jednak zdołał podbić moje serce oraz bez większych problemów, mogłam wgryźć się w jego postawę. Zdecydowanie zajmuje wysokie miejsce w ścisłej czołówce najlepszych bohaterów.

Nie spodziewałam się, że powieści Sandersona, który podbija serca i dusze czytelników na całym świecie, znajdę coś dla siebie. Prawda jest taka, że nawet byłam pozytywnie zaskoczona, ponieważ nie postawiłam wysoko poprzeczki. Powieść ta podobała mi się w stu procentach: wartka akcja, dobrze wykreowani bohaterowie oraz delikatny wątek miłosny. Ogromnym plusem jest również poczucie humoru autora, które szybko przypadło mi do gustu.

Banalne byłoby stwierdzenie, że polecam twórczość Sandersona? Myślę, że jest to jedna z tych powieści, historii, które przypadną do gustu niezliczonej rzeszy czytelników. Niesamowita przygoda Davida, oryginalnie wykreowana dystopia, nadnaturalne zdolności Epików - to przepis na świat, w którym można się łatwo zatracić. A jednak to napiszę: gorąco polecam!

Stalowe serce | Pożar | Calamity 

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ZYSK I S-KA!

Wyzwanie: +2,3cm
Obsługiwane przez usługę Blogger.