Jessica Park - To skomplikowane. Julie

środa, maja 25, 2016
INSTAGRAM
To skomplikowane. Julie
Jessica Park
Tytuł oryginalny: Flat-Out Love
Wydawnictwo: OMG books
Seria: Flat-Out Love #1
Rok wydania: 2016


Po powieści Jessiki Park spodziewałam się schematycznego, dobrze znanego Young Adult. Do samej lektury podeszłam, więc z delikatnym przymrużeniem oka, ale jak się okazało, historia stworzona przez Park, jest o niebo lepsza niż wszystkie powieści z tego gatunku. Czułam się, jakbym na własnej skórze doświadczyła uczuć, boleści, słabości i rozczarować bohaterów.

Dość długo, mimo pięknej okładki, zabierałam się za lekturę. Jeśli mam być szczera, to opis wcale nie zachęcił mnie w takim stopniu, żebym przerwała swoje plany, dla poznania perypetii Julie i jej nowych przyjaciół. Chociaż autorka od pierwszej strony zabrała mnie w szalony rajd po bostońskich ulicach, piciu słodkich wyrobów kawopodobnych i psychologicznych rozterkach pewnej nastolatki, to To skomplikowane naprawdę mnie wciągnęło i nie mogłam się oderwać od poznania całej historii.

Julie jest naprawdę przesympatyczną, sarkastyczną osóbką, którą bardzo łatwo można pokochać, chociażby za sam sposób bycia. Od razu przy pierwszym spotkaniu można zauważyć, że jest niezwykle wygadaną i szczerą dziewczyną. Dzięki temu zarazem autorka i powieść zyskały ogromnego plusa. Do tego można dodać autentyczność głównej bohaterki i jej wyróżniający się charakter. Rzadko kiedy jestem w stanie polubić główną bohaterkę, ale Julie jest inna, nawet jeśli nie do końca zgadzałam się z jej wyborami sercowymi (ot smutny żywot czytelnika).

Ale nie mogę poprzestać na charakterystyce Julie, przecież miałam przyjemność poznać dwoje równie wspaniałych i oryginalnych charakterów, czyli Matta i Celeste. Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że Matthew jest bardzo niesztampowym męskich bohaterem - jest po prostu geekiem. Jeśli to jest mało szokujące, to nie wydaje się być zbuntowanym mężczyzną z bagażem doświadczeń owianych całunem tajemnicy. Nie i za to właśnie tak go pokochałam. A Celeste? Nie pisnę o niej słówka, ponieważ jej osobliwy charakter i rolę w całej powieści musicie odkryć sami!

Pisarka nie tylko zaskakuje oryginalnością, o której już kilka razy wspomniałam, ale również płynnością z jaką czyta się To skomplikowane. Dawno nie czułam się tak pochłonięta powieścią o normalnych, realistycznych ludziach. I chociaż powieść podszyta jest tajemnicą, to z mocą mogę zapewnić Was, że jest to powieść warta przeczytania. Pierwszą książkę Jessiki Park w Polsce po prostu trzeba mieć na swojej półce. Bez dwóch zdań, nawet jeśli relacje bohaterów są mocno skomplikowane.

TO SKOMPLIKOWANE. JULIE | Flat-Out Matt | Flat-Out Celeste

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ZNAK!

Wyzwanie: +2,3cm
Obsługiwane przez usługę Blogger.