Holly Black, Cassandra Clare - Miedziana rękawica


Miedziana rękawica
Holly Black, Cassandra Clare
Tytuł oryginalny: The Copper Gauntlet 
Wydawnictwo: Albatros
Seria: Magisterium #2
Rok wydania: 2016

Kiedy zakończyłam moją pierwszą przygodę z bohaterami Magisterium oraz duetem Black i Clare, chciałam jednego: jak najszybciej wrócić do magicznego świata stworzonego przez autorki. Musiałam czekać rok, aby znów zagłębić się w kolejną szaloną historię postaci, które tak bardzo polubiłam od pierwszych stron Próby żelaza. I z ręką na sercu mogę powiedzieć, że opłacało się czekać i nawet, jeśli miałabym wytrzymać jeszcze kilka miesięcy, to zdecydowanie warto. Dla powieści takich jak Miedziana rękawica po prostu się żyje.

[...] Zaczynał się martwić, że w całej tej historii nikt nie jest dobry. Są tylko ludzie mniej lub bardziej pasujący do charakterystyki Złego Władcy.

Miedziana rękawica to powieść złożona z mieszaniny przeróżnych wątków, niektóre z nich są kultywowane już w literaturze młodzieżowej, ale nadające właśnie tą osobliwą doskonałość, a oprócz tego dozę oryginalności, która przyciąga czytelnika jak magnes i nie pozwala łatwo powrócić do rzeczywistości. Powrót do magicznego świata żywiołów był dla mnie ogromną przyjemnością, która połączyła się z niebywałą nieprzewidywalnością towarzyszącą bohaterom na każdym kroku oraz niepewność co do spełnienia moich oczekiwań. Obie te rzeczy zostały spełnione i to z nawiązką

Call znów okazał się lepiej scharakteryzowanym bohaterem, niż mogłabym liczyć. Tak jak wspomniałam w recenzji pierwszego tomu, jego trudny, sarkastyczny charakter tylko spotęgował moją sympatię do jego postawy. Tym razem Callum pokazany jest od nieco innej strony. Przez wydarzenia, które wydarzyły się podczas pierwszego roku nauki, informacje jakie zdobył, ukształtowały jego zupełnie odmienne niż wcześniej pojęcie o świecie i samym sobie. Podczas czytania o jego przygodach nie obyło się bez uśmiechu na ustach i ciągłe wyczekiwania jego kolejnego kroku. Do tego duet jaki stworzył z Mordem, wilkiem ogarniętym chaosem, jest nie do podrobienia i z przyjemnością odkryłabym jeszcze kilka tajemnic ich więzi. 

[...] Ten, kto niczego nie kocha, niczego nie rozumie.

W drugiej części spotykamy również Tamarę i Aarona. Dziewczyna jest moim ulubionym bohaterem zaraz za Callem. Uwielbiam jej sposób na życie, umiejętności i stanowczość. Jest niezwykle inteligentna i zaradna, ale nie mylcie jej z Hermioną. Tamara jest, wbrew pozorom, bardzo wybuchową i nieprzewidywalną postacią. Co do trzeciej postaci z niezastąpionego trio, to mogę tylko napisać, że to co wobec niego czuję, jest kompletnym przeciwieństwem tego, co odczuwam wobec reszty charakterów. Aaron nie jest dla mnie bohaterem godnym zaufania i jakiegokolwiek uznania z mojej strony. Przeczuwam też, że jego osoba jest celowo poprowadzona w tymże kierunku - w końcu potrzeba odrzucających charakterów.

Magia to jeden z motywów w fantastyce, który zawsze mnie przyciągnie i będę czytać o nim z przyjemnością. Uważam, że w tej dziedzinie jest duże pole do popisu, ponieważ można nie tylko uzyskać doskonałe tło dla przygód bohaterów, ale również wzbogacić fabułę o szczegóły - z czego skorzystały autorki. Wykorzystując lekki, niezobowiązujący ton narracji trzecioosobowej, wzbudziły we mnie jak najszybsze pragnienie zapoznania się z tym tomem i każdym kolejnym, a przy okazji powrotu do pierwszego. Świetnie wykreowani bohaterowie, świat przedstawiony i niebanalne tematy, które wplecione są w główną akcje, nie pozwalają wstać z fotela i oderwać się od historii Calla.

No i nie stań się zarozumiały. Ale tym nie musisz się przejmować, ponieważ masz mnie i Tamarę. My ci przypomnimy, że wciąż jesteś tym samym frajerem.

Jeśli pragniecie zrozumieć fenomen serii Magisterium, to wyobraźcie sobie magię Harry'ego Pottera, humor Percy'ego Jacksona oraz odwagę Nocnych Łowców, wtedy będziecie w stanie zakochać się jeszcze przed przeczytaniem książek Black i Clare. Mi pozostaje niecierpliwe wyczekiwanie premiery trzeciego tomu przygód Calla i jego mniej lub bardziej zwariowanych przyjaciół.

Próba żelaza | Miedziana rękawica | The Bonze Key | The Golden Boy | The Enemy of Death


ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ALBATROS!

Wyzwanie: +2,6cm
Obsługiwane przez usługę Blogger.