WYPRAWA DO ANGIELSKIEGO OGRODU: wstęp

piątek, lipca 29, 2016



Bardzo długo myślałam o czymś wielkim i spektakularnym. Czymś, co odświeży nico bloga i kanał, a przy okazji nie będzie odbiegać za bardzo od mojego ukochanego tematu - książek. Wiem też, że temat klasyków literatury jest dość ciężki czy do przebrnięcia, czy do zrozumienia. W moim przypadku nie mogę inaczej zacząć niż właśnie z romansami, ich pierwowzorami, pierwszymi historiami, na których wzniosły się wszystkie moje ukochane książki. I jestem niemal pewna, że to, co odkryję, wstrząśnie moim całym światem.


Ten oto, kolorowy przedsmak niesamowitej zabawy, ma zachęcić mnie, a przede wszystkim Was, do tego, żeby dać szansę starociom sprzed dwustu lat. Tak więc, stoicie przed historyczną chwilą na Wąchając książki, a być może w historii polskiego blogerstwa i Youtube'a - dokładne przeczytanie, przeanalizowanie, główkowanie i obejrzenie ekranizacji klasyków romansu. Dlaczego Youtube'a, spytacie? Postanowiłam rozszerzyć tę akcję również do filmików, czego pierwszy szkic możecie zobaczyć w materiale powyżej. 


Jak to będzie wyglądać i czym będę się kierować? Przede wszystkim kolejność wydawania pierwszych książek. Zaczynam oczywiście od Austen, chociaż nie mogłam się powstrzymać i Dumę i uprzedzenie mam już za sobą. Ale wszystko po kolei. Poniżej znajdziecie dokładną listę od pierwszego tomu do ostatniego, wraz z datą wydania pierwszej powieści. Dokładnie taka sama kolejność jak na zdjęciu powyżej. Na samym początku macie ten post i film, do każdej historii będzie dołączony post, nagranie i kilka słów o najnowszej ekranizacji. I na sam koniec - podsumowanie moich zmagań. 

Kolejność powieści:
1. Jane Austen:
 *Rozważna i romantyczna (1811)
 *Duma i uprzedzenie (1813)
 *Mansfield Park (1814)
 *Emma (1815)
 *Opactwo Northanger (1817)
 *Perswazje (1817)
2. Emily i Charlotte Brontë:
 *Wichrowe wzgórza (1847)
 *Dziwne losy Jane Eyre (1847)
3. Elizabeth Gaskell:
 *Panie z Cranford (1853)
 *Północ i Południe (1854)
 *Żony i córki (1865)

Nie wiem, czy zdajecie sobie sprawę, ale każde Wasze słowo, chęć pomocy, czy dołączenie się do akcji WYPRAWA DO ANGIELSKIEGO OGRODU, będzie dla mnie ogromną motywacją do działania. Nie będę sobą, kiedy nie napiszę, że wszystko będziecie mieli do tego łatwy dostęp, ponieważ stworzyłam również zakładkę! 

Jestem mega podekscytowana tym pomysłem i na pewno dociągnę to do końca, chociaż nie wiem, ile mi to zajmie. A Was serdecznie zapraszam do podjęcia klasycznego wyzwania. Nie musicie posiadać książki, mieć jej akurat z tej serii, ale piszcie, podrzucajcie linki (wszytko znajdzie się w zakładce).
Obsługiwane przez usługę Blogger.