Początek wszystkiego [Czytam Riordana]

sobota, listopada 19, 2016

Już od bardzo dawna mam dziwną ochotę na postawienie przed sobą wyzwania, które zachęci mnie do przeczytania powieści Ricka Riordana zalegających na mojej półce. Nie zrozumcie mnie źle, ja go kocham, ale jakoś nie mogłam się przemóc, żeby wreszcie poznać dalsze losy najlepszej postaci EVER, crush crushów i w ogóle boski Percy Jackson. I inni. Właśnie tak narodził się pomysł na wyzwanie Czytam Riordana, a fakt, że Riordan nadal pisze, sugeruje, że wyzwanie nie ma ograniczonego czasu trwania.

Są jeszcze cztery sprawy, które muszę poruszyć i należy ich przestrzegać przy okazji wyzwania:
1. Wszystko, co będzie dotyczyło serii tych postów zrobiłam sama, więc prosiłabym o szanowanie mojej pracy.
2. Jeśli nie przepadasz za twórczością Riordana, to może lepiej nie zabieraj się za komentowanie, chyba, że zmieniłeś zdanie.
3. Jeśli należysz do kategorii śmiertelników, którzy jeszcze nie znają, to mam nadzieję, że przekonam cię w późniejszych postach.
4. Dla osób zapoznanych już z którą z serii lub z całością, też zapraszam do dyskusji (bez spoilerów, proszę).

Teraz kilka spraw technicznych:
1. Wszystkie powieści z POLSKIMI TYTUŁAMI są wydane w Polsce.
2. WSZYSTKIE opowiadania zostały  u nas wydane w jednym tomie Berło Serapisa i inne opowiadania.
3. Dokładniejsze szczegóły (chronologiczne) odnośnie książek i opowiadań będą podawane w postach podsumowujących każdej serii, zdjęcia i szersze opracowania w podsumowaniach.
4. Mam nadzieję uporać się z Kronikami rodu Kane i Herosami olimpijskimi wszystkimi powieściami do premiery 3 tomu Magnusa w październik u 2017 roku, wyjątek Apollo i boskie próby i być na bieżąco!
4. Do każdej serii będzie post z podsumowaniem.
5. Percy'ego Jacksona i bogów olimpijskich czytam po raz drugi, Czerwoną Piramidę przeczytałam po raz pierwszy 15 listopada 2016, więc wierzcie mi - wiem co robię.
6. Jeśli coś nie jest potwierdzone (ilość tomów, tytuły) oznaczam znakiem zapytania.
7. WSZYSTKIE nowe informacje będą uzupełniane na bieżąco w specjalnej zakładce o tym samym tytule co post (Czytam Riordana).
8. Opowiadania są ułożone chronologicznie według tomu opowiadań, ale pomiędzy jakimi tomami czytać, dowiedzie się w podsumowaniach.


Percy Jackson i bogowie olimpijscy 


1. Złodziej pioruna; 
2. Morze potworów;
3. Klątwa tytana;
4. Bitwa w Labiryncie;
5. Ostatni Olimpijczyk;

* Percy Jackson i spiżowy smok;
Percy Jackson i skradziony rydwan;
Percy Jackson i Miecz Hadesa;
Percy Jackson i laska Hermesa;
Kroniki rodu Kane


1. Czerwona Piramida;
2. Ognisty Tron;
3. Cień węża;

Olimpijscy herosi


1. Zagubiony heros;
2. Syn Neptuna;
3. Znak Ateny;
4. Dom Hadesa;
5. Krew Olimpu;

Leo Valdez i pościg za Bufordem;

Percy Jackson i Kroniki rodu Kane
seria 3 opowiadań, należy przeczytać po Kronikach rodu Kane i Olimpijskich herosach

1. Syn Sobka;
2. Berło Serapisa;
3. Korona Ptoleneusa;

Magnus Chase i bogowie Asgardu


1. Miecz lata;
2. Młot Thora;
3. The Ship of the Dead;

Apollo i boskie próby


1. Ukryta wyrocznia;
2. The Dark Propercy;
3. ?
4. ?
5. ?
Obsługiwane przez usługę Blogger.