Podsumowanie: Jeśli zostanę

środa, kwietnia 15, 2015
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Seria: Jeśli zostanę
Najlepsza książka: Wróć, jeśli pamiętasz




Kolejny raz wspomnę, że moja pierwsza styczność z panią Forman była dość niefortunna. Nie wiem, jakimi uczuciami byłam przepełniona dziwnie sprzecznymi uczuciami. Książka była dobra, ale Mia, moim zdaniem, była egoistką, ale wytłumaczyć to można jej wielką stratą. Zawsze jest jakieś wytłumaczenie, zawsze, ale nie zamienia to faktu mojej niechęci.

Do tego doszła jeszcze druga część, ze strony Adama. Jego życie jako rockman'a, światowej gwiazdy i bez miłości swojej życia. Mia nawiasem mówiąc odeszła od niego bez słowa, ale dziwnym trafem spotykają się pewnej nocy, przed swoimi wielkimi trasami. I wszystko wraca -  najgłębsze uczucia, jakie skrywali przez trzy lata.

Druga część, według mnie, zasługuję na ekranizację oraz na taki wielki szum jaki miała jej pierwsza część. Adam zmienił mój pogląd na Mię, jej całe życie oraz podejście do sprawy rozstania i światowej sławy. Odnoście tej ostatniej, to nie obracam się w światku gwiazd, ale interesuję się trochę muzyką, kilka obsesji na punkcie kilku zespołów robi swoje i co nieco mam na ten temat do powiedzenia. Pani Gayle świetnie oddała prawdziwą przytłaczającą rzeczywistość osoby publicznej.
Obsługiwane przez usługę Blogger.