Colleen Hoover - Ugly love [ORYGINAŁ]

wtorek, stycznia 05, 2016

Ugly love
Colleen Hoover
Tytuł oryginalny: Ugly love
Wydawnictwo: Atria Books
Seria: -
Rok wydania: 2014
Wyzwania: W 2016 przeczytaj: romans


Miles Archer stawia przed Tate dwie zasady, których nigdy nie może złamać: pytać o przeszłość i przyszłość. Uczucie, które zrodziło się między tą dwójką młodych ludzi jest coraz silniejsze, ale jedno z nich ogarnia przerażenie. Przeszłość dogania Milesa, który przekonany o jego braku zdolności do wyższych uczuć, odpycha kobietę swojego życia. Czy Tate wygra walkę z widmem przeszłości Milesa i wreszcie trafi za jego mury obronne, które niósł wokół swojego serca?

Nie myślałam, że doczekam dnia, kiedy książka Colleen Hoover zachwyci mnie tak bardzo, że będę pragnęła jej polskiej premiery i egzemplarza na mojej półce. Ku mojemu zdziwieniu, właśnie tak odczuwam po lekturze Ugly love, która jest naprawdę powieścią w moim typie i żałuję, że nie ma kontynuacji, chociaż namiastki dalszej historii Milesa i Tate.

Wiedziałam, że kiedyś nastąpi dzień, że zrozumiem zachwyt milionów nastolatek, które zachwycały się kolejnymi powieściami spisanymi z głowy Hoover, ale nie sądziłam, że tak szybko. Wewnątrz mnie zaszczepiła się nadzieje, że Ugly love to właśnie historia, która będzie przełomowa w mojej potyczce z autorką okaże się naprawdę ogromnym krokiem. I tak właśnie się stało, doczekałam się momentu, kiedy autorka skradła moje serce.

Historia Milesa jest smutna i muszę przyznać, że z opisu nie wynika żadna prawda. Właściwe byłoby stwierdzenie, że przez większość książki, jego przeszłość jest owiana całunem tajemnicy i naprawdę odchodziłam od zmysłów, co też mogło wpłynąć na niego i jego zachowanie. Pomijając jednak jego traumę, to nie zmienny pozostaje fakt, że jest ideałem mężczyzny pod każdym względem. Nie będzie więc zaskoczeniem, jeśli powiem, że skradł moje serce już na samym początku.

Tate jest przezabawna i przesympatyczną młodą kobietą, którą bardzo chciałabym mieć za przyjaciółkę. Szanuję ją za cierpliwość oraz wyrozumiałość, jaką wykazała w stosunku do Milesa. Na początku pomyślałam, że jest ona w jakiś sposób poszkodowana przez los i tak poniekąd jest, ale raczej w pozytywnym sensie. 

Jestem niesamowicie zadowolona z kreacji bohaterów, ponieważ byli oni świetnie skonstruowani i rzeczywiście. Widać gołym okiem, że Hoover z każdą książką pisze coraz lepiej i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że jest to jej najlepsza powieść, jaką prawdopodobnie będzie można przeczytać. Możliwe też, że jest to spowodowane moim ciągłym zmienianiem gatunku i dorastaniem, ale autorka powinna wziąć się za literaturę tego typu, cieszącą się większą dynamiką akcji.

Polecam, chociaż można ją zdobyć tylko w oryginalnym języku lub jako nie oficjalne tłumaczenie (dla chcącego nic trudnego), ale warto również czytać. Wiem, że koniecznie muszę zakupić książkę, jeśli tylko wyjdzie w Polsce, bo takie cudo trzeba mieć na półce, żeby móc oglądać.


Collen Hoover - amerykańska pisarka, autorka poruszających powieści o tematyce typowo kobiecej. Zaczęła pisać dla przyjemności, co szybko przerodziło się w sukces. Z powodu powodzenia literackiego porzuciła pracę jako pracownik socjalny, by mogła skoncentrować się na pisaniu kolejnych powieści. Ma na swoim koncie wiele książek, które zostały okrzyknięte wydawniczymi bestsellerami przez New York Times.
Obsługiwane przez usługę Blogger.