Colleen Hoover - Nieprzekraczana granica

poniedziałek, stycznia 04, 2016

Nieprzekraczalna granica
Colleen Hoover
Tytuł oryginalny: Point of retreat
Wydawnictwo: W.A.B
Seria: Pułapka uczuć #2
Rok wydania: 2015
Wyzwanie: W 2016 przeczytaj: książkę napisaną przez kobietę


Layken i Willa łączy więcej niż typowe młode pary. Mają za sobą podobne doświadczenia, podobne potrzeby. Oboje stracili rodziców i muszą poradzić sobie z wychowaniem młodszego rodzeństwa, zbyt wcześnie osieroconego.
Wygląda na to, że są dla siebie stworzeni. Ich związek rozpada się jednak w momencie, gdy na drodze Willa pojawia się Vaughn, jego dawna miłość. Chłopak utrzymuje z nią kontakt, mimo że wie, iż Layken może mu nie wybaczyć kłamstw.
Czasami dwoje ludzi musi się rozstać, by zdać sobie sprawę z tego, jak bardzo siebie potrzebują. Czy Willowi uda się naprawić to, co zniszczył, zanim rozstaną się z Layken na zawsze i już nigdy więcej nie zobaczą?

Moja przygoda z twórczością Hoover zaczęła się, przeszło dwa lata temu i nie spodziewałam się, że po Pułapce uczuć i Hopeless sięgnę jeszcze po jakąkolwiek książkę tej autorki. Przez rok nie liczyłam się w ogóle z faktem, że przybywa jej fanów, wydawane coraz to nowszych powieści, po prostu zamknęłam się na jej twórczość. Można powiedzieć, że poddałam się na mecie i odpuściłam sobie światowe bestsellery, ponieważ te historie wydawały mi się za bardzo wymuszone i sztuczne.

Nieprzekraczalna granica to drugi tom i właściwie mogę powiedzieć, że lepszy od pierwszego. Do przeczytania jej podeszłam na spontanie i nie oczekiwałam, że może być o niebo lepsza od Pułapki uczuć, chociaż to jeszcze nie jest to, co pragnęłabym przeczytać. Powieść tą, czyta się naprawdę szybko, skończyłam ją w zaledwie kilka godzin. Nie zmienia to jednak faktu, że liczę na kolejne powieści, które zwalą mnie z nóg.

Lake jest nieco poważniejsza, niż wcześniej. Nie to, żebym ją polubiła, ponieważ z czasem okazała się strasznie niedojrzała oraz, jakby nie patrząc, również płytka. Nie chciała wysłuchać Willa oraz spojrzeć na wszystko ze spokojem. Willa też, przez większość czasu, nie potrafiłam zrozumieć i odczuwałam również, że sama Hoover nie do końca sprecyzowała relację tej dwójki, postawiła w dużej mierze na ból, utratę zaufania, czyli mroczne uczucia, które miały miejsce również w pierwszym tomie.

Co do reszty, a może lepiej powiedzieć, że wśród wszystkich bohaterów, najlepiej została wykreowana Kristen, która była dla mnie ogromnym zaskoczeniem i bardzo ją polubiłam. Kel i Clauder, to małe dzieci, jedenastolatkowie, którzy zachowują się dojrzalej niż ich opiekunowie czy ich przyjaciele. Długo zastanawiam się, dlaczego ich charaktery zostały tak wykreowane, ale niczego nie wymyśliłam. Stwierdzam, że możliwe są wydarzenia, które przeżyli.

Jeśli mogę tak stwierdzić, to jestem zdecydowanie zadowolona z tej części. Może nie bawiłam się tak dobrze jak przy innych powieściach tego typu, ale mogę z ręką na sercu powiedzieć, że autorka zrobiła duży krok do przodu, ale kim jestem, żeby móc oceniać światowej sławy pisarkę? Nikim, ale za to nadrabiam krytyką. Język jest prosty, ale zdecydowanie umieściłabym kilka wulgaryzmów, które podkreśliłby dramatyzm sytuacji. Bohaterowie mogliby być znacznie lepiej skonstruowani, wydarzenia bardziej wynikające z zachowania bohaterów. No, powiem szczerze, że i tak jest lepiej.

Z czystym sumieniem mogę zacząć polecać autorkę i jej książkę. Nie przepadałam za nią, ponieważ nie potrafiłam powiedzieć, co fascynuje młode czytelniczki w jej stylu, który był nijaki i nacechowany schematami. Co prawda, nadal nie umiem powiedzieć, ale jestem na dobrej drodze, żeby dość do sedna całego szaleństwa na punkcie Colleen Hoover i jej twórczości.

Pułapka uczuć | Nieprzekraczalna granica | Ta dziewczyna


Collen Hoover - amerykańska pisarka, autorka poruszających powieści o tematyce typowo kobiecej. Zaczęła pisać dla przyjemności, co szybko przerodziło się w sukces. Z powodu powodzenia literackiego porzuciła pracę jako pracownik socjalny, by mogła skoncentrować się na pisaniu kolejnych powieści. Ma na swoim koncie wiele książek, które zostały okrzyknięte wydawniczymi bestsellerami przez New York Times.
Obsługiwane przez usługę Blogger.