Alyson Noël - Niezrównani

INSTAGRAM

Niezrównani
Alyson Noël
Tytuł oryginalny: Unrivaled
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Seria: Beautiful Idols #1
Rok wydania: 2016

Nie mając na swoim koncie spotkania z twórczością Alyson Noël, sięgnęłam po Niezrównanych z czystej ciekawości i bez żadnych uprzedzeń, co pozwoliło mi się skupić na tym, co czytam, a nie na próbie wykrycia wpływy wcześniejszych sukcesów twórczyni na tę powieść. Nie mogę też ukryć faktu, że zarówno powieść, jej oryginalna fabuła i styl autorki zrobiły na mnie ogromne wrażenie, co tylko wzbudziło mój apetyt na kolejne losy trójki bohaterów. 

Sięgając po pierwszy tom Beautiful Idols, spodziewałam się czegoś zupełnie innego, niż otrzymałam. Nie wyszło to gorzej, mogę nawet powiedzieć, że zostałam mile zaskoczona. Przede wszystkim wyjątkowość Niezrównanych podkreśla tajemniczość, którą autorka doskonale się posługuje i korzysta z niej w każdym możliwym momencie, ale przy tym nie nudząc czytelnika. Ogranicza też wątek miłosny, co dla mnie było dość istotne, ale w tym przypadku kompletnie mi to nie wadziło.

Jak już wspomniałam wcześniej, autorka postawiła przed sobą całkiem wysoką poprzeczkę, czyli zabranie się za opisywanie losów trójki, a nawet czwórki bohaterów, którzy z założenia różnią się od siebie diametralnie. Noël jako pierwszą prezentuje nam młodą gwiazdę kina, która jest charakterem tak cudownie skonstruowanym, że od razu zapałałam do niej mieszanką niechęci, ale również ciekawości.

Pozostała trójka, która według mnie odgrywa największą rolę, to Layla, Aster i Tommy. Każda z tych postaci jest unikatowa oraz przedstawiona za każdym razem w innym świetle. Na olbrzymi plus zasługuje różnorodność głównych charakterów, ale również pobocznych, drugoplanowych. Layla jest dziewczyną, która pała niewyobrażalną ambicją, planami na przyszłość i zdolnością do wyciągania sarkastycznych uwag z rękawa o dowolne porze i przy dowolnej sytuacji. Aster, chociaż na początku wydaje się bardzo schematyczna, szybko mogłam przekonać się, że wcale tak nie jest. Natomiast Tommy to bohater, którego od samego początku polubiłam, chociaż nie do końca się na nim poznałam. Jego przemiana niesamowicie mnie zaskoczyła.

Kolejną ogromną zaletą, zaraz obok świetnie wykreowanych postaci, znajduje się styl autorki. Czytałam historię hollywoodzkich młodych ludzi z zapartym tchem i nawet nie wiem, kiedy tak szybko zdołałam przeczytać całą książkę. Język pisarki jest lekki, przystępny i przyjemny. Czyta się naprawdę szybko, a historia szybko wbija się do głowy i nie chce wyjść.

Zamiast zwyczajnych słów polecenia mogę tylko napisać, że nawet moja mama, przeciwniczka tego typu powieści, wciągnęła się w historie zaginięcia Madison oraz losy głównych bohaterów - a o to nie jest łatwo. Ja sama mogę tylko powiedzieć, że nie jest to kolejna przesłodzona, nierealna historia z miastem gwiazd w tle. Na pewno jest to jedna z tych historii, które zasługują na osobne miejsca w każdej głowie.

NIEZRÓWNANI | ?

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU HARPERCOLLINS POLSKA! 

Wyzwanie: +2,2cm
Obsługiwane przez usługę Blogger.