Historia naturalna smoków | Marie Brennan


„Historia naturalna smoków. Pamiętnik Lady Trent” (A Natural History of Dragons: A Memoir of Lady Trent”) Marie Brennan, wyd. Zysk i S-ka 2017


Odkąd zapoznałam się z zapowiedzią „Historii naturalnej smoków”, wiedziałam, że jest to lektura obowiązkowa i odpowiednia dla mnie. W przypadku fantastyki, motyw smoków, równa się z ukochanymi przeze mnie wątkami podróży w czasie oraz mitologii. Zdecydowanie za mało autorzy poświęcają czasu oraz skąpią słowa tym pięknym baśniowym stworzeniom. Brennan jednak uczyniła nie tylko smoki główną atrakcją niesamowitej historii, ale również napisała całkiem obiecującą serię o przygodach kobiety o smoczym sercu i naturze.

Powieść ta, choć fenomenalnie napisana i przezabawna, była lekturą, którą strasznie długo czytałam. Nie mam pojęcia dlaczego zakończenie tej niesamowitej przygody było dla mnie tak bardzo trudne, chociaż kiedy już zasiadałam do czytania, nie mogłam się oderwać od powieści. Historia Lady Trent i jej nieziemskiej miłości do smoków jest niezwykle wciągająca. Autorka obsadziła akcję w świecie, gdzie istnieją smoki, uczestniczące w budowie cywilizacji oraz kultury, ale również, na moje oko, w nieco wiktoriańskich czasach, czym autorka tylko zyskała w moich oczach i ujęła moje serce. 

W pierwszym tomie czytelnik poznaje dzieciństwo i wczesną młodość Izabeli, głównej bohaterki, narratorki, na starość bardzo sławnej i poważanej kobiety. Brennan skupia się w tym przypadku na oddanie w pełni miłości, zafascynowania, a na końcu żądzy wiedzy, z którą musi borykać się młoda dziewczyna, której status społeczny i płeć nie pozwalają na zgłębianie wiedzy o pięknym stworzeniach, jakimi są smoki. Bardzo spodobał mi się odbiór, jaki wywołała główna postać. Izabela była szczera, chociaż historia ta została opowiedziana w formie pamiętnika, wspomnienia, więc zostało wszystko przedstawione jakby rzeczywiście Lady Tren żyła, wspominała dawne czasy i po prostu spisała swoje życie na stronicach starego, skórzanego dziennika.

Historia naturalna smoków” jest nie tylko świetną rozrywką, ale również piękną historią miłości do smoków oraz przygód, ale nie tylko. Powieść została poprowadzona lekką, ciekawą narracją. Była również pełna poczucia humoru, chociaż zdarzyły się łzy. A najpiękniejszą stroną powieści, okazały się przepiękne ilustracje, które oddawały nie tylko atmosferę, ale również zachwycały i dodawały barwniejszych obrazów dla wyobraźni czytelnika. Polecam z całego serca, ponieważ jest to powieść wyjątkowo, przepiękna i zapowiadająca całkiem zniewalającą serię o smokach!

#1 Historia naturalna smoków | #2 A Tropic of Serpents | #3 The Voyage of Basilisk | #4 In the Labyrinth of Drakes | #5 Within the Sunctuary of Wings

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ZYSK I S-KA!
Obsługiwane przez usługę Blogger.