Winston Groom - Forrest Gump

poniedziałek, stycznia 25, 2016

Forrest Gump
Winston Groom
Tytuł oryginalny: Forrest Gump
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Seria: Forrest Gump #1
Rok wydania: 2015


Forrest Gump to powieść, na której podstawie powstał film, zdobywca aż sześć Oskarów. Można więc przypuszczać, że historia będzie fenomenalna, żywa i barwna. Bohaterowie będą oryginalni i niepowtarzalni. Liczyłam na przeczytanie dzieła, które zasługuje na miliony fanów i liczne nagrody filmowe i książkowe. Nie wiem, może to moje doświadczenia życiowe, ale książka jakoś do mnie nie przemówiła.

Nie jestem w stanie uwierzyć w to, że powieść tak słaba została tak dobrze oceniona. Przez całą historię, od pierwszej strony, gdzie trzy razy czytałam pierwsze zdanie, żeby upewnić się, że umiem czytać, czułam się jak książkowy idiot. Nie, to nie znaczy, że książka wciągnęła mnie do swojego wnętrza, raczej że poczułam się jakby autor pogrywał sobie z mną i robił ze mnie głupka.

Nie trudno się domyślić, że z panem Forrestem Gumpem jest coś nie tak. Tak jak mówiłam, że już od pierwszego zdania, wiadomo, że nasz bohater ma pewien rodzaj upośledzenia. Naprawdę, jestem niezmiernie zdziwiona, że losy bohatera przybrały taki obrót i nikt nic nie zauważył.

Nieprawdopodobna historia i jeszcze bardziej specyficzne dialogi, które tworzą tą historię, są mało realne i czasem tworzone z poczuciem humoru. Myślę, że o wiele lepiej czytałoby się, jeśli historia zostałaby opowiedziana przez narratora trzecioosobowego.

Forrest Gump | Forrest Gump i spółka

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ZYSK I S-KA!
Obsługiwane przez usługę Blogger.