NIEPEWNOŚĆ VIOLET I LUKE'A | Jessica Sorensen



Niepewność Violet i Luke'a(„The Certainty of Violet&Luke”) Jessica Sorensen, wyd. Zysk i S-ka 2018

☆☆

Violet i Luke wracają do normalnego życia, choć wydaje się, że nie jest to możliwe. Zbyt wiele spraw zostało jeszcze niewyjaśnionych. Na dodatek chłopak musi zmierzyć się z leczeniem swoich nałogów, a dziewczyna powinna zostawić przeszłość w tyle. Luke stara się chronić Violet przed bólem i rozczarowaniem, ale ona zdaje się właśnie do tego dążyć. Złamane przed laty serce daje o sobie znać coraz częściej. Czy uda im się odkryć tajemnice z przeszłości i czy nie zniszczy ona ich kruchego zaufania oraz miłości?

Mało jest autorów, po których sięgam bez zastanowienia. Coraz częściej wybieram książki starannie przyglądając się ich opisowi i ocenom, a nie tylko okładkom. Jednak do grona literackich pewniaków bez sprzecznie należy Sorensen z serią „The Concinece”. Książki te są ze mną niemal od początku blogowania i przebyłam z bohaterami wiele wzlotów i upadków – zmian moich gustów i zainteresowań, a mimo wszystko są to książki, po które sięgnę bez mrugnięcia okiem oraz z prawdziwym uśmiechem. Po prostu wiem, że najdę w nich to, co aktualnie szukam i się nie zawiodę.

Za każdym razem, wyrażając swoją opinię o powieściach autorki, mam wrażenie, że zwracam uwagę na to samo. Przede wszystkim emocjonalność, którą „Niepewność Violet i Luke'a” aż kipi. Nadaje to autentyczności całej historii, ale również to, że bohaterowie nie są jakimiś wybitnymi jednostkami, które muszą zmierzyć się ze sprawami kryminalnymi. Z jednej strony taki koncept mnie zaszokował, ale z drugiej strony urealnia historię o granic możliwości. Nie znajdziecie tutaj przerysowanych, nudnych lub zbyt wyidealizowanych bohaterów, ponieważ ludzie tacy w rzeczywistości nie istnieją, a już na pewno nie studenci.

Violet bardzo się zmieniła. Czy na lepsze, czy na gorsze – nie mnie to oceniać. Właśnie ta postać jest o tyle specyficzna, że podchodzi się do niej z chłodną głową, ponieważ przeżyła ona tak wiele przykrych momentów, że nie jesteśmy w stanie wczuć się w jej postać. Jednak patrząc na to wszystko od drugiej strony, nie możemy zrobić nic innego, niż zrozumieć jej zachowanie. Pokręcony sposób rozumowania fikcyjnej postaci, wiem. Nie umiem się obejść bez prób analizowania charakteru Violet. Moim zdaniem pisarka stworzyła ją naprawdę ciekawą i przez to książka naprawdę wydaje się być godną uwagi. 

Luke'a uwielbiam od czasu pierwszego tomu serii i z każdym zdaniem, uwielbiałam go coraz mocniej. Nie jest on herosem w ludzkiej skórze ani brutalem bez serca. Ma swoje słabości, ale również wielką wewnętrzną siłę ducha i stoicki spokój. Moim ulubionym zajęciem jest czytanie o tym bohaterze, podziwianie jego miłości oraz przywiązania do osób, które kocha. Mam w ciągu całej serii kilka fragmentów z tą postacią, przez które mięknie mi serce, ale również doprowadzają mnie do śmiechu za każdym razem.

Sorensen w swoich powieściach przeplata smutek z humorem, miłość z nienawiścią, wybaczenie z zemstą. Lekkie pióro wydaje się równoważyć ciężkie tematy, które porusza autorka, czyni je bardziej przystępnymi dla zwykłego śmiertelnika. W przypadku Callie i Kaydena poruszała rany osadzone głęboko w sercu, ale również problem grania dla świata innej osoby. W przypadku Violet i Luke'a pokazała bardziej mroczną stronę życia osoby pokrzywdzonej przez los, nie umiejącej sobie poradzić z bólem. Tym razem aspekt fizyczny związku nie został tak zaznaczony, lecz jego uczuciowa strona, co z jednej strony mi się podobało, ale z drugiej jakoś nie mogłam tego przeżyć.

Nie umiem określić, jak bardzo książka mi się podobała. Miałam swoje momenty, kiedy mówiłam sobie, że tego nie przełknę. Co bolało i to bardzo. Ostatecznie jednak, moja ocena książek Jessiki Sorensen się nie zmienia. Bezsprzecznie przeczytam wszystko, co autorka podsunie mi pod nos, ponieważ pisze ona niezrównanie. Polecam miłośnikom romansów z lekko mrocznym zabarwieniem oraz tym, którzy nie boją się bohaterów z krwi i kości. Chociaż zwykli fani tego gatunku również się nie rozczarują.

W skład serii „The Concinece” wchodzą:
#4 Przyszłość Violet i Luke'a | #5 Niepewność Violet i Luke'a |
#6 The Revolution Callie &Kayden | #7 Seth &Greyson | #8 The Evermore of Callie & Kayden |
#9 The Infiniteness of Violet & Luke

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ZYSK I S-KA!
Obsługiwane przez usługę Blogger.