THE DEAL. UKŁAD | Elle Kennedy

czwartek, stycznia 11, 2024

 


„The Deal. Układ („The DealElle Kennedy, wyd. Zysk i S-ka 2023 (II wydanie)

Ponowne przeczytanie “Układu” (jakby nie było po 8 latach) było jak powrót do domu. Seria “Off Campus” jest jedną z ważniejszych w moim życiu i pozostanie taką już na wieczność. Nie tylko uwielbiam bohaterów, ale również świat, który stworzyła autorka (i nadal tworzy).


Mam wrażenie, że teraz odebrałam pewne wątki zupełnie inaczej. Być może pokochałam Garretta jeszcze bardziej, ale nie o to w tym chodzi. Po prostu doświadczenia życiowe bohaterów, ich traumy i sposoby radzenia sobie z nimi, były dla mnie znacznie bardziej porażające niż wcześniej. Jest to ewidentny wynik mojego życiowego doświadczenia i dojrzałości. Uważam, że to dobrze — powieść idzie z duchem czasu, samoświadomością, ważnym przekazem — jest ponadczasowa!


Nie da się ukryć, że Elle Kennedy jest ważną postacią w literaturze New Adult, ale również prekursorką romansów hokejowych. Jej bohaterowie to świetni, zabawni, uroczy i przystojni mężczyźni, którzy powalają swoją siłą uczucia, tak samo mocno, jak zaciekłością na lodzie.


Hannah po latach nadal pozostaje jedną z moich ulubionych postaci kobiecych. Jest zadziorna, twarda, ale również potrafi być współczująca i niesamowicie wyrozumiała. Jest człowiekiem z krwi i kości, który popełnia błędy.


A Garrett? Może niektórzy się nie zgodzą, ale nawet po tych 8 latach, uważam, że jest on bohaterem łamiącym stereotyp uczelnianego sportowca. Owszem, nie jest idealny, ma długą listę podbojów, ale jednocześnie jest zabawny, otwarty i całkowicie szczery, co nadal w literaturze (zwłaszcza NA) jest rzadkością. Zresztą cała czwórka męskich bohaterów serii to mój książkowy “life goal” i po prostu kocham o nich czytać!


Książkę pochłonęłam de facto w jeden dzień i wcale mnie to nie dziwi — inaczej nie mogę! Kocham całym sercem tę serię, która powala mnie na kolana za każdym razem, nawet jak zerknę na ulubiony fragment. Wracałam do niej nie raz i będę to robić dalej. Szalenie kocham ten świat, bohaterów, humor i pióro autorki. Możecie być pewni, że przeczytam wszystko, co napisze!



#1 Układ | #2 Błąd | #3 Podbój | #4 Cel

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ZYSK I S-KA!

Obsługiwane przez usługę Blogger.